بهترین گوشی دررنج 800/000تا1/200/000تومان


best-phones-between-800-to-1-milion

چندی پیش برای شما بهترین گوشی‌های بازار در رنج قیمتی 700 تا 800 هزار تومان را به رشته تحریر در آوردیم و از 5 مدلی که نسبت به قیمت‌شان از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند، سخن گفتیم. حال این بار به سراغ محدوده قیمتی 800 هزار تا 1 میلیون تومان بازار آمده‌ایم تا برترین مدل‌هایی که نسبت به قیمت‌شان امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند، معرفی نماییم.

هواوی اسند P7

Huawei-Ascend-P7

آخرین محصول هواوی در سری P این کمپانی که یکی از پرچمداران این سازنده مطرح چینی نیز به حساب می‌آید، بسیار خوش قیمت بوده و می‌توان آن را با قیمتی در حدود 950 تا 980 هزار تومان از بازار تهیه نمود و از طراحی زیبا در کنار مشخصات سخت‌افزاری دلپذیر و نمایشگر 5 اینچی فول اچ‌دی لذت برد (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

طراحی شیک و ظریف
نمایشگر با کیفیت 5 اینچی و فول‌ اچ‌دی
دوربین مناسب 13 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی

چرا نخرم؟

استفاده از چیپست اختصاصی هواوی

سونی اکسپریا Z

xperia-z

نخستین محصول از سری مشهور Z سونی، یکی از خوش قیمت‌های بازار است که در کنار قابلیت‌هایی چون ضد آب بودن، از توانایی سخت‌افزاری خوب و ظاهر شکیلی بهره می‌برد. این گوشی سونی در حدود 970 هزار تومان قیمت دارد (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

ظاهر شیک با بدنه شیشه‌ای
ضد آب و ضد گرد و غبار
توانایی سخت‌افزاری مناسب
نمایشگر 5 اینچی فول اچ‌دی

چرا نخرم؟

کیفیت دوربین 13 مگاپیکسلی چندان خوب نیست
زاویه دید نمایشگر بد است
باتری متوسط

سامسونگ گلکسی S3

s3

اگر از علاقه‌مندان به گوشی‌های سامسونگ و به خصوص رده S آن هستید، این گوشی در حال حاضر با توجه به قیمت مناسب 900 هزار تومانی، یکی از خوب‌های بازار است. گلکسی S3 نمایشگری 4.8 اینچی با استفاده از فناوری Super AMOLED دارد و امکانات رنگارنگ تاچ ویز سامسونگ، از این محصول یک گوشی کارامد ساخته است (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

نمایشگر با کیفیت اچ‌دی
توانایی مناسب سخت‌افزاری
رابط کاربری چشم نواز
باتری مناسب

چرا نخرم؟

ظاهر معمولی و نچسب!

اچ‌تی‌سی دیزایر 816 دو سیم‌کارت

HTC-Desire-816

از زمانی که اچ‌تی‌سی حضورش را در بازار گوشی‌های میان رده پر رنگ کرده است، محصولات خوب و متنوعی را نیز در این بین عرضه کرده که دیزایر 816 با حدود قیمتی 900 هزار تومانی‌اش، یکی از خوب‌های بازار است. این گوشی که از سایز نسبتا بزرگی نیز بهره می‌گیرد، دارای نمایشگر با کیفیت 5.5 اینچی بوده و از اسپیکرهای استریو و دوربینی 13 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

نمایشگر با کیفیت 5.5 اینچی
اسپیکرهای با کیفیت در بالا و پایین نمایشگر
دوربین 13 مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی
دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم‌کارت

چرا نخرم؟

اندازه گوشی بزرگ‌تر از مدل‌های 5.5 اینچی است
محل کلید پاور نامناسب است

ال‌جی G3 Beat Dual

lg-g3-beat

طراحی خاص ال‌جی با کلیدهای تعبیه شده در پشت، به محصولات میان رده این کمپانی نیز رسیده است و مدل G3 Beat یکی از همین مدل‌هاست که با رنگ‌بندی متنوع و طراحی شکیلی که دارد، نظر بسیاری را به سمت خودش جلب می‌کند. این محصول ال‌جی که از پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون بهره می‌گیرد، با گارانتی اصلی در حدود 870 هزار تومان قیمت دارد (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

طراحی خاص و دوست داشتنی
نمایشگر با کیفیت 5 اینچی با وضوح اچ‌دی
پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم‌کارت
وجود پورت اینفرارد
باتری توانمند

چرا نخرم؟

1 گیگابایت رم دارد
سنسور برای تنظیم نور نمایشگر نسبت به نور محیط ندارد

ایسوس زن‌فون 6

asus-zenfone6

شاید نام این مدل را کمتر شنیده باشید اما امکانات خوب در کنار قیمت بسیار مناسب که کمی بیشتر از 900 هزار تومان است، این گوشی غول پیکر 6 اینچی را تبدیل به یکی از خوب‌های بازار نموده است. زن‌فون 6 که همچون بسیاری از محصولات ایسوس از پردازنده‌ ساخت اینتل استفاده می‌کند، دارای دوربینی 13 مگاپیکسلی بوده و توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی را داراست.

چرا بخرم؟

ظاهر شکیل و مستحکم
نمایشگر با کیفیت 6 اینچی
دوربین با کیفیت مناسب
باتری پر قدرت 3300 میلی‌آمپری

چرا نخرم؟

بزرگ و سنگین است
پردازنده اتم اینتل نسبت به مدل‌های اسنپدراگون ضعیف‌تر است

نوکیا لومیا 925

lumia-925

تنها گوشی غیر اندرویدی این لیست، محصولی از کمپانی نوکیا با سیستم عامل ویندوزفون است که از ظاهری خاص بهره می‌گیرد. لومیا 925 یکی از بهترین عکاسان این رده است و با آنکه عدد 8 مگاپیکسلی بر روی لنز دوربین حک شده اما به کمک کارل زایس، لرزش‌گیر اپتیکال و فناوری PureView این کمپانی، تصاویری عالی را برای شما شکار می‌کند. لومیا 925 نمایشگر AMOLED و 4.5 اینچی با وضوح اچ‌دی دارد و برای داشتنش در حدود 900 هزار تومان بایستی هزینه کنید.

چرا بخرم؟

ظاهر مستحکم و زیبا
نمایشگر با کیفیت
دوربین فوق‌العاده با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی
سیستم عامل روان و کارامد

چرا نخرم؟

رم 1 گیگابایتی
اندازه بزرگ نسبت به سایز نمایشگر

سونی اکسپریا Z Ultra

Sony-Xperia-Z-Ultra-front

غول پیکرترین محصول سونی موبایل تا به امروز، با قیمت بسیار مناسب (در حدود 950 هزار تومان) و کیفیت مثال زدنی‌اش، یکی از خوب‌های بازار است، به شرطی که بتوانید با سایز بزرگ 6.44 اینچی نمایشگر آن کنار بیایید. این محصول سونی که قدرتمندترین محصول این لیست نیز است (چیپست اسنپدراگون 800)، ضخامتی بسیار باریک داشته و همچون اکثر پرچمداران این کمپانی ضد آب است (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

طراحی بسیار باریک و شکیل
نمایشگر با کیفیت فول اچ‌دی
قدرت سخت‌افزاری عالی
ضد آب و گرد و غبار

چرا نخرم؟

خیلی بزرگ است!

دوربین 8 مگاپیکسلی کیفیت متوسطی دارد

پیش‌تربه معرفی بهترین گوشی‌های هوشمندی که با کمتر از ۵۰۰ هزار تومان قابل تهیه هستند، پرداختیم و حالا می‌خواهیم چند گوشی در رنج قیمتی بالاتر را به شما معرفی کنیم. محدوده قیمتی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان، جایگاه گوشی‌های هوشمند میان‌رده است که بیشترین سهم فروش بازار را به خود اختصاص می‌دهند و کمپانی‌های تولید کننده، نگاه خاصی به این بخش از بازار دارند؛ چون در واقع همین محصولات هستند که جایگاه و حتی سرنوشت کمپانی‌ها را تعیین می‌کنند. بسیاری از کاربران هم با خرید یک گوشی میان‌رده، به تمام انتظارات خود از یک همراه هوشمند دست پیدا می‌کنند و در واقع با وجود گوشی‌های هوشمند بسیار خوب در رده میانی بازار، خرید یک پرچمدار برای تعداد زیادی از کاربران، بیشتر جنبه روانی و احساسی دارد تا کاربرد!

به دلیل تنوع زیاد گوشی‌های میان‌رده، انتخاب یکی از میان آنها آسان نیست؛ اما اگر می‌خواهید بدانید که با حداکثر ۱ میلیون تومان چه انتخاب‌هایی برای خرید گوشی هوشمند در پیش دارید،با ما همراه باشید:

shot x

هواوی Shot X

دیدن یک محصول با ارزش خرید بالا، از کمپانی هواوی در هر یک از رده‌های قیمتی به هیچ وجه غیر منتظره نیست و گوشی هوشمند Shot X یا به عبارت دیگر Honor 7i که توسط برخی وب‌سایت‌ها به عنوان خاص‌ترین گوشی سال ۲۰۱۵ نیز انتخاب شده است؛ گل سرسبد محصولات میان‌رده به شمار می‌رود و به‌جز پردازنده میان‌رده اسنپدراگون ۶۱۶ ( که البته به اندازه کافی قدرتمند است) در باقی زمینه‌ها چیزی از یک پرچمدار تمام عیار کم ندارد. این گوشی زیبا را می‌توانید با قیمتی در حدود ۱ میلیون تومان خریداری کنید.

چرا بخریم؟

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با فلاش دوگانه، قابلیت چرخش ۱۸۰درجه و امکانات فراوان

پردازنده ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۶ و رم 2گیگابایتی

طراحی بسیار زیبا و کیفیت ساخت عالی

صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با تکنولوژی IPS

سنسور اثر انگشت

باتری قدرتمند ۳۰۹۰ میلی‌آمپری

پشتیبانی از دو سیم‌کارت

سیستم عامل اندروید ۵.۱ و دریافت آپدیت اندروید ۶

پشتیبانی از شبکه نسل چهارم

چرا نخریم؟

وزن بالا

a5

سامسونگ گلکسی A5

کمپانی سامسونگ، راهی را که با تولید گلکسی آلفا آغاز کرده بود با تولید گلکسی‌های سری A ادامه داد؛ یعنی استفاده از فلز و بالا بردن کیفیت ساخت گوشی! گلکسی A5 یکی از گوشی‌های خوش ساخت این سری است که با قیمتی در حدود ۹۰۰ هزار تومان ارزش خرید بالایی دارد.

چرا بخریم؟

بدنه فلزی زیبا، خوش ساخت و باکیفیت

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با کیفیت نسبتا خوب

صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوش HD و تکنولوژی Super AMOLED

چرا نخریم؟

باتری ضعیف

j7

سامسونگ گلکسی J7

سری J سامسونگ با هدف تمرکز بر روی دوربین سلفی و قیمت مناسب معرفی شدند و گلکسی J7 در حال حاضر بهترین گوشی از این سری به حساب می‌آید که با قیمتی در حدود ۸۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

چرا بخریم؟

صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با دقت HD و تکنولوژی Super AMOLED

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خوب با اپرچر f/1.9 و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجهز به فلاش

پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۵۸۰ با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز

ماندگاری باتری مناسب

سیستم عامل اندروید ۵.۱

پشتیبانی از شبکه نسل چهارم

چرا نخریم؟

طراحی معمولی و کیفیت ساخت متوسط

عدم وجود سنسور نور محیط

m4

سونی M4 آکوا

سونی در ساخت گوشی‌های ضد آب سابقه و توانایی زیادی دارد و این توانایی را در محصولات میان‌رده هم نشان می‌دهد. M4 آکوا یکی از گوشی‌های میان‌رده زیبای این کمپانی ژاپنی است که با قیمتی در حدود ۷۰۰ هزار تومان کاملا مقرون به صرفه به حساب می‌آید.

چرا بخریم؟

طراحی زیبا و ظریف

گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ مایعات؛ همچنین ضد آب بودن پورت micro USB و حذف درپوش آن

پردازنده هشت هسته‌ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۵ با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز و رم ۲ گیگابایتی

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خوب

سیستم عامل اندروید ۵، دریافت آپدیت اندروید ۶

پشتیبانی از 4G

چرا نخریم؟

باتری ضعیف

عدم پشتیبانی از قابلیت OTG

g4

ال‌جی G4 استایلوس

کمپانی LG، با تولید محصولات سری Stylus قصد دارد تجربه استفاده از قلم را برای کاربران فراهم کند. G4 Stylus تاکنون بزرگترین گوشی تولید شده از این سری بوده و اصلا قابل مقایسه با ال‌جی G4 نیست و قلمش نیز آن‌طور که فکر می‌کنید قابلیت ویژه‌ای ندارد. این گوشی مزایای خاص خود را دارد که خریدش را با قیمت کمی بیش از ۶۰۰ هزار تومان توجیه می‌کند.

چرا بخریم؟

صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با تکنولوژی IPS

طراحی زیبا و جنس بدنه خوب

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خوب با فوکوس لیزری

دوام باتری عالی

چرا نخریم؟

رزولوشن پایین صفحه نمایش

عدم پشتیبانی از قابلیت OTG

4c

هواوی آنر 4C

آخرین و ارزان‌ترین پیشنهاد ما در این محدوده قیمتی، باز هم یک گوشی هوشمند از هواوی است که مطابق سیاست معمول این کمپانی، امکاناتی به مراتب بیشتر از قیمت پرداختی را به همراه دارد. این تلفن هوشمند با قیمتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان یکی از بهترین انتخاب‌ها در محدوده گوشی‌های میان‌رده است.

چرا بخریم؟

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با f/2 و دوربین سلفی خوب

طراحی زیبا و کیفیت ساخت مناسب

پردازنده هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی کایرین ۶۲۰ با سرعت ۱/۲ گیگاهرتز و رم 2گیگابایتی

چرا نخریم؟

حافظه داخلی کم

باتری متوسط

بهترین گوشی ها مناسب با بودجه شما
مهم نیست چقدر پول داشته باشید، تنها کافی است قصدتان برای حضور در بازار تلفن های همراه به عنوان یک خریدار جدی باشد. این راهنما با بررسی تمام چهره های حاضر در بازار، از میان آنها شش گوشی برتر را انتخاب کرده است. همه آنها در بازه قیمتی خود بی رقیب هستند. این بازه ها شامل بودجه های زیر 100 هزار تومان، تا 500 هزار تومان، تا 700 هزار تومان، تا یک و نیم میلیون و پادشاه تمام گوشی ها می شود. ما یک گزینه هم برای کسانی در نظر گرفته ایم که می خواهند صبر کنند و منتظر آینده باشند. هنوز زمان قطعی ورود این ستاره مشخص نیست.


زیر 100 هزار تومان
قابلیت پشتیبانی این گوشی از دو سیم کارت، یک مزیت بسیار خوب محسوب می شود. این گوشی تنها هفتاد گرم وزن دارد. صفحه نمایش آن، اندازه ای در حدود 1.8 اینچی دارد که با دقت تصویر 120 در 160 نقطه کار می کند. گوشی از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می کند تا به عنوان یک اجراکننده موسیقی همراه کارآیی داشته باشد.

گوشی,قیمت انواع گوشی,بهترین گوشی


حافظه داخلی گوشی تنها چهار مگابایت است ولی قابلیت بلوتوث در آن وجود دارد. نوکیا 108، به یک دوربین با کیفیت VGA مجهز است. باتری این گوشی یک باتری لیتیوم یونی 950 میلی آمپر ساعتی است که پس از هر مرتبه شارژ، می توان تا 600 ساعت در حالت آماده به کار و تا 13 ساعت در حالت مکالمه ممتد از آن استفاده کرد.


نوکیا 108 دو سیم کارته
ارزش خرید: *****
تلفنی مناسب برای آنها که هنوز موبایل را به عنوان وسیله ای ارتباطی می بینند.
قیمت: 100 هزار تومان

--------------------------------

تا 500 هزار تومان
به خاطر قیمت کم نباید توقع وجود فلاش را داشته باشید. این بزرگترین نقطه ضعف گوشی است که باعث می شود حسگر پنج مگا پیکسلی دوربین چندان کارآیی نداشته باشد. این نقطه ضعف در باقی ساختار دوربین هم دیده می شود.
صرفه جویی با هدف پایین آوردن هزینه ساخت در پردازنده MediatekMT65 هفت 2 هم دیده می شود. این پردازنده 1.3 گیگاهرتز سرعت دارد و دو هسته ای است. حافظه موقت به کار رفته در کنار آن 512 مگابایت است و برای ذخیره اطلاعات چهار گیگابایت در اختیار خواهید داشت.

گوشی,قیمت انواع گوشی,بهترین گوشی

صفحه نمایش گوشی پنج اینچ اندازه دارد و دقتی در حدود 480 در 854 نقطه ارائه می دهد. تراکم پیکسل ها در این صفحه به 196ppi می رسد. ستاره ما می تواند با نسل سوم شبکه های ارتباطی کار کند و به wifi متصل شود. همچنین به GPS مجهز است. باتری 2100 میلی آمپری گوشی آنچنان که به نظر می رسد، عالی نیست اما در کل گوشی نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید، به صرفه است.


هوآویY600 دو سیم کارته
ارزش خرید: *****
Y600 بهترین گوشی جهان نیست اما با این قیمت به سختی می توانید موبایلی به این خوبی پیدا کنید.
قیمت: 450 هزار تومان
--------------------------------


500 تا 700 هزار تومان
بعد از حضور موفق IIL7، حالا شاهد برادر بزرگتر آن هستیم. «برادر بزرگه» به اندروید تازه 4.4 مجهز شده است و به همین خاطر نسبت به رقبای دیگر از پیش برنده است. همچنین پردازنده دو هسته ای آن با سرعت 1.2 گیگاهرتز عملکرد روان تری دارد. این موضوع ارتباط مستقیمی با اندروید جدید دارد. اگرچه حافظه موقت یک گیگابایتی را هم نباید دست کم گرفت.

صفحه نمایش گوشی تقریبا همانی است که قبلا دیده بودیم؛ 4.5 اینچ اندازه دارد و دقتی معادل 800 در 480 نقطه ارائه می دهد. تراکم پیکسلی آن هم به عدد خیره کننده 207ppi می رسد. حافظه داخلی گوشی چهار گیگابایت است که فقط نیمی از آن در اختیار کاربر قرار دارد و برای راحتی بیشتر باید روی کارت های میکرو SD حساب باز کنید.

گوشی,قیمت انواع گوشی,بهترین گوشی


ال.جی.آ هفت D3200
ارزش خرید: *****
یکی از بهترین تجربه ها برای کسانی است که می خواهند گوشی خوبی داشته باشند اما زیادی پول خرج نکنند.
قیمت: 546 هزار تومان

--------------------------------
تا یک و نیم میلیون
یکی از دلایلی که می تواند شما را برای خرید یک Nexus متقاعد کند، احساس مسئولیت گوگل در انتشار نسخه های جدیدتر اندروید است. این گوشی ها زودتر از بقیه برای نکسوس منتشر می شوند. این نکته را هم در نظر بگیرید که در بهترین حالت بقیه پرچمداران اندروید. دو سال عمر می کنند و دیگر برایشان اندروید تازه منتشر نمی شود اما نکسوس سامسونگ که اولین گوشی گوگلی است، بعد از چهار سال حضور در میدان نبرد امسال هم کاندیدای دریافت اندروید کیت کت است.

نکسوس 5 تقریبا در تمامی جهات نسبت به نکسوس 4 بهبود یافته. قطر نمایشگر آن از 4.7 اینچ به 4.95 اینچ رسیده و صفحه نمایش هم اکنون دارای کیفیت Full HD است و گوریلاگلس 3 از آن محافظت می کند. سری قبلی نکسوس دچار عیب هایی بود که خوشبختانه در این نسخه حل شده اند.

گوشی,قیمت انواع گوشی,بهترین گوشی


نکسوس 5
ارزش خرید: *****
ستاره ای محبوب برای همه. جان سخت است و به سختی بازنشسته می شود.
قیمت: یک میلیون و 379 هزار تومان

--------------------------------

پادشاه
پردازنده چهار هسته ای آن یکی از سریع ترین هاست؛ 2.3 گیگاهرتز. وجود حافظه موقت دو گیگابایتی و پردازنده گرافیکی از نوع Adreno330 توانایی های آن را دو چندان می کند. تا اینجا با محصولی کاملا مشابه گوشی جدید HTC یعنی M8 روبرو هستیم اما به غیر از نام پرآوازه گلکسی، دلایل زیادی برای برتر دانستن S5 سراغ داریم. یکی از آنها وجود یک دوربین قدرتمند است. حتی می توانیم ادعا کنیم با بهترین دوربین تاریخ روبرو هستیم. اگرچه بعضی ها استفاده از پلاستیک را در ساخت بدنه، نقطه ضعف گوشی های سامسونگ می دانند اما جنس در باتری که در بیشتر زمان با انگشت شما در تماس است، دوست داشتنی است. همچنین S5 در برابر نفوذ آب مقاوم است.

گوشی,قیمت انواع گوشی,بهترین گوشی

سامسونگ GalaxyS5
ارزش خرید: *****
به عقیده ما این بهترین محصولی است که آنها تا به حال تولید کرده اند.
قیمت: یک میلیون و 800 هزار تومان

--------------------------------
ستاره آینده
ال.جی G3

گوشی,قیمت انواع گوشی,بهترین گوشی

شاید در حال حاضر نتوانیم G3 را قاتل گلکسی S5 یا HTC One M8 بدانیم اما این گوشی به زودی لقب خود را بازپس می گیرید. پردازنده 2.5 گیگاهرتزی Qualcomm MSM8975AC در کنار دوربین 13 مگاپیکسلی و یک باتری قدرتمند، هیچ راه فراری برای بقیه نمی گذارد.
منبع : روزنامه هفت صبح


سونی اکسپریا زد، با قیمت حدود ۸۹۰ هزار تومان

xperia-z-cover

سونی اکسپریا زد، گوشی خوش دست و ضد آب، با طراحی زیبای بدنه و سخت افزار قدرتمندی که دارد، می تواند دل بسیاری را بدست آورده و خیلی ها را مجاب به خرید خویش کند. به تازگی اعلام شده که این گوشی به آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۴٫۴٫۳ نیز آپدیت خواهد شد! این گوشی با امکانات بسیارش گزینه ای مناسب برای عاشقان سونی و اندروید است است! (بررسی این گوشی را از اینجا بخوانید)

چرا بخریم؟

  • نمایشگر و دوبین با کیفیت(بعد از آپدیت بهتر نیز‌ می‌شود)
  • طراحی زیبا
  • سخت افزار قوی و اپدیت به اندروید ۴٫۴٫۳
  • ضد اب بودن
  • قابلیت کار و وصل شدن به پلی استیشن سونی

چرا نخریم؟

  • زاویه دید نه چندان خوب
  • جذب اثر انگشت

الجی جی ۲ مینی دوآل، با قیمت حدود ۸۸۰ هزار تومان

72d71c3e1a75301c5a2942cd172af179_XLال جی جی ۲ مینی یکی از گوشی‌های متوسط و خوب بازار است که نسبت به برچسب قیمتی خود، امکانات مناسبی را به کاربرش عرضه می‌کند. این گوشی که در بین سری جدید گوشی‌ها ال جی در سال جدید به بازار عرضه شده است، از نمایشگری ۴٫۷ اینچی با کیفیت بهره می‌گیرد، طراحی خوبی داشته ، دوبین خوبی نیز داراست و البته دوسیم کارته نیز است. این گوشی در حدود ۸۲۰ هزار تومان با گارانتی اصلی، قیمت گذاری شده است.

چرا بخریم؟

  • نمایشگر با ابعاد مناسب
  • دوربین خوب با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی
  • پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام
  • دوسیم کارته
  • قابلیت ناک‌کد

چرا نخریم؟

  • حافظه داخلی نسبتا کم
  • جنس بدنه پلاستیکی

هواوی پی ۶، با قیمت حدود ۸۷۰ هزار تومان

ascend-p6-cover

بین محصولات هواوی، مدل خیلی گران قیمتی نیست و باید گفت همین پی ۶ یک از گران قیمت ترین گوشی های هواوی است! دستگاهی باریک، شیک و دوست داشتنی که ظاهرش هر خریداری را جذب خود کرده و وی را وادار می‌سازد تا در حدود ۱ میلیون تومان برای داشتنش هزینه کند.این گوشی با ظاهر و امکانات خوبش برای آنان که دنبال گوشی زیبا و خوب هستند، بسیار مناسب است.(بررسی این گوشی را از اینجا بخوانید)

چرا بخرم؟

  • ضخامت ۶٫۲ میلی متری
  • صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی با کیفیت اچ دی و چگالی پیکسلی ppi 312
  • پردازنده ۴ هسته‌ای
  • اندروید ۴٫۲
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی با ضبط فول اچ دی
  • برنامه رایگان آفیس سوییت
  • طراحی بسیار شیک و باریک
  • دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی
  • نمایشگر با کیفیت

چرا نخرم؟

  • باتری نه چندان قوی
  • مورد پسند نبودن رابط کاربری اموشن برای همه
  • در اجرای برنامه‌های سنگین داغ می‌کند
  • چیپست ساخت هواوی که چندان قوی نیست

نوکیا لومیا۹۲۵، با قیمت حدود ۹۸۰ هزار تومان

Nokia-Lumia-925-2.jpg

لومیا ۹۲۵ که قبلا پرچمدار نوکیا نیز بود، همچنان یک گزینه دوست داشتنی به شمار ‌می‌رود، که با طراحی زیبا و دوربین باتری قوی برای کسانی که گوشی با سیستم عامل ویندوز فون می خواهند بسیار مناسب است اما هنوز هم یکی از دوربین‌های قدرتمند ۸ مگاپیکسلی با ضبط فول اچ دی را دارد.

چرا بخریم؟

  • دوام بالای باتری
  • طراحی زیبا و قاب های رنگارنگ
  • سخت افزار قوی و قابل آپدیت به ویندوز فون ۸٫۱
  • دوربین قوی

چرا نخریم!

  • کمی قدیمی شده!

اچ‌تی‌سی دیزایر ۷۰۰ دوآل، با قیمت حدود ۹۵۰ میلیون هزار تومان

htc-desire-700-dual-sim-tw-slide-05.jpg

یکی از محصولات جدید اچ‌تی‌سی که از نمایشگر بزرگ ۵ اینچی بهره برده و قادر به پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان است. ظاهر این دستگاه هم بسیار شیک بوده و از اسپیکرهای استریو در بالا و پایین نمایشگر بهره می‌گیرد. از مزایای اصلی آن می‌توان به داشتن طراحی عالی، با اسپیکرهایی توانمند اشاره کرد که می تواند برای کسانی که گوشی با ظاهر مناسب و اسپیکر قوی میخواهند مناسب باشد! دیزایر ۷۰۰ کمی بیشتر از ۱ میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

چرا بخرم؟

  • طراحی مناسب و شکیل
  • پردازنده چهار هسته‌ای
  • دوسیم کارته
  • کارایی خوب و رابط زیبای سنس
  • دوربین و اسپیکر های خوب

چرا نخرم؟

  • وضوح تصویر WVGA
  • قیمت بالاتر در مقایسه با رقبای هم رده

هوآوی آنر ۳ ایکس، با قیمت حدود ۸۵۰ هزار تومان

06-500x500

در بین محصولات هوآوی، گوشی آنر ۳ ایکس، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به سایز نمایشگر در کنار توانایی پشتیبانی از ۲ سیم کارت، اهمیت زیادی می‌دهند. آنر ۳ ایکس، یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی باکیفیت دارد و با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خود، قادر است به صورت فول اچ‌دی فیلم‌برداری کند. قیمت این گوشی خوب در حدود ۸۵۰ هزار تومان است.

چرا بخریم؟

  • نمایشگر ۵٫۵ اینچی
  • دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی قوی، با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی
  • پشتیبانی هم زمان از دو سیم کارت
  • امکانات نرم افزاری خوب
  • سخت افزار قوی

چرا نخریم؟

  • باتری، کمی ضعیف است.


اگر به دنبال خرید گوشی ضدآب هستید، حتما نیازی نیست سراغ بهترین گوشی‌ها یا گران‌ترین‌ها بروید، بلکه بین میان‌رده‌ها نیز می‌توان نمونه‌های مناسبی پیدا کرد؛ گوشی‌هایی که زمانی در میان پرچم‌دارها جای داشتند و اکنون جای خود را به نسل بعدی داده‌اند، اما نمی‌توان منکر مشخصات خوب و قابل توجه آنها شد.

خوب است اول ببینیم که گوشی‌های ضدآب بیشتر به کار چه افرادی می‌آیند. اغلب افرادی که در محیط‌های مرطوب کار می‌کنند ترجیح می‌دهند گوشی ضدآب تهیه کنند تا خیالشان از بابت آسیب دیدن گوشی بر اثر تماس با آب یا رطوبت راحت باشد. البته حتما نیازی نیست محیط کاری با رطوبت بالا داشته باشید، حتی اگر در شهرهای بسیار مرطوب ساحلی هم زندگی می‌کنید، خرید گوشی ضد‌آب می‌تواند خیال شما را از آسیب دیدن احتمالی گوشی هنگام تفریحات ساحلی و... راحت کند.

در ادامه مطالب مشاور خرید جی‌اس‌ام این‌بار سراغ گوشی‌های ضدآب رفته‌ایم تا بهترین نمونه‌ها را در رده قیمتی کمتر از یک میلیون تومان به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

Motorola Moto G (2015)

این گوشی، که در میان گوشی‌های ضدآب و جدید معرفی‌شده در سال 2015 جای می‌گیرد، جزو محبوب‌ترین گوشی‌های موتورولا محسوب می‌شود و همچون اغلب میان‌رده‌ها نمایشگری 5 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل دارد. پردازنده موتو جی 2015 اسنپدراگون 410 و پردازنده گرافیکی‌اش آدرنو 360 است. حافظه داخلی این گوشی 16 گیگابایت است و حافظه رم در نظر گرفته‌شده برای آن 2 گیگابایت. این گوشی از دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد.

موتو جی 2015 موتورولا را با قیمتی بین 800 تا 900 هزار تومان می‌توان در بازار ایران خریداری کرد.

Galaxy S5 Mini

این گوشی، که نمونه مقرون‌به‌صرفه پرچم‌دار سابق سامسونگ به شمار می‌رود، همچون پرچم‌داران اخیر این شرکت ضدآب و ضد گردوغبار است. نمایشگر این گوشی 4.5 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 است و پردازنده آن 4 هسته‌ای از نوع اگزینوس 3470 است. این گوشی دوربینی 8 مگاپیکسلی دارد و رم به‌کاررفته در آن 1.5 گیگابایت است. این تلفن هوشمند اندروید 4.4 کیت‌کت را از ابتدا بر روی خود دارد و به‌روزرسانی به اندروید 5 لالیپاپ نیز برای آن امکان‌پذیر است.

این گوشی را با قیمتی حدود یک میلیون تومان از بازار ایران می‌توانید تهیه کنید.

Sony Xperia M4 Aqua

گوشی M4 Aqua سونی، همچون پرچم‌داران این شرکت، از ویژگی ضدآب و ضد گردوغبار بودن بهره می‌برد. این گوشی در کنگره موبایل بارسلون (2015) معرفی شد و از نمایشگری 5 اینچی از نوع HD با تراکم پیکسلی 294 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. تراشه این دستگاه اسنپدراگون 615 است؛ تراشه‌ای که پردازنده اصلی 8 هسته‌ای و 64 بیتی و پردازنده گرافیکی آدرنو 405 دارد. حافظه داخلی گوشی 16 گیگابایت است و تا 128 گیگابایت نیز قابلیت ارتقای حافظه دارد. رم به‌کاررفته در M4 Aqua برابر 2 گیگابایت است و این گوشی از شبکه 4G نیز پشتیبانی می‌کند.

نسخه دو سیم‌کارت این گوشی را با قیمت 960 هزار تومان در بازار ایران می‌توان خریداری کرد.

Sony Xperia Z1 Compact

این گوشی اوایل سال 2014 روانه بازار شد و، همان‌طور که از نامش پیداست، نسخه کوچک‌تر اکسپریا Z1 است که کم‌وبیش ویژگی‌های آن گوشی را به ارث برده، از جمله ضدآب و ضد گردوغبار بودن. Z1 کامپکت نمایشگری 4.3 اینچی با رزولوشن 720p دارد و از پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون 800 بهره می‌برد. دوربین این گوشی همچون Z1 دوربینی 20.7 مگاپیکسلی است و دوربین جلو به‌کاررفته در آن 2 مگاپیکسلی است. زد 1 کامپکت 2 گیگابایت حافظه رم دارد و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا نیز در آن به کار رفته است.

اکسپریا زد وان کامپکت را با قیمتی حدود یک میلیون تومان در بازار ایران می‌توان خریداری کرد.

گوشی دو سیم کارت

10- سامسونگ گلکسی ای 5 (Samsung Galaxy E5)

پردازنده: چهار هسته ای Snapdragon 410 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز

واحد گرافیکی: Adreno 306

حافظه رم: 1.5 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 16 گیگابایت

صفحه نمایش: 5 اینچ SuperAMOLED با کیفیت 720×1280 پیکسل و تراکم 294 پیکسل در هر اینچ

دوربین: اصلی 8 مگاپیکسل، جلو 5 مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید کیت کت 4.4.4

باتری: 2400 میلی آمپر

قیمت: 685 هزار تومان

گوشی دو سیم کارت

9- ال جی جی 3 بیت (LG G3 Beat Dual)

پردازنده: چهار هسته ای Snapdragon 400 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز

واحد گرافیکی: Adreno 305

حافظه رم: 1 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 8 گیگابایت

صفحه نمایش: 5 اینچ IPS LCD با کیفیت 720×1280 پیکسل و تراکم 294 پیکسل در هر اینچ

دوربین: اصلی 8 مگاپیکسل، جلو 1.3 مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید کیت کت 4.4.2 قابل ارتقا به 5.0.2

باتری: 2540 میلی آمپر

قیمت: 700 هزار تومان

گوشی دو سیم کارت

8- مایکروسافت لومیا 730 دوال (Microsoft Lumia 730)

پردازنده: چهار هسته ای Snapdragon 400 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز

واحد گرافیکی: Adreno 305

حافظه رم: 1 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 8 گیگابایت

صفحه نمایش: 4.7 اینچ OLED با کیفیت 720×1280 پیکسل و تراکم 316 پیکسل در هر اینچ

دوربین: اصلی 6.7 مگاپیکسل، جلو 5 مگاپیکسل

سیستم عامل: ویندوزفون نسخه 8.1

باتری: 2200 میلی آمپر

قیمت: 720 هزار تومان

گوشی دو سیم کارت

7- سونی اکسپریا سی 3 دوال (Sony Xperia C3 Dual)

پردازنده: چهار هسته ای Snapdragon 400 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز

واحد گرافیکی: Adreno 305

حافظه رم: 1 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 8 گیگابایت

صفحه نمایش: 5.5 اینچ IPS LCD با کیفیت 720×1280 پیکسل و تراکم 267 پیکسل در هر اینچ

دوربین: اصلی 8 مگاپیکسل، جلو 5 مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید کیت کت 4.4.2 قابل ارتقا به اندروید 5.0.2

باتری: 2500 میلی آمپر

قیمت: 750 هزار تومان

گوشی دو سیم کارت

6- هوآوی پی 8 لایت دوال (Huawei P8 Lite Dual)

پردازنده: هشت هسته ای HiSilicon Kirin 620 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز

واحد گرافیکی: Mali-450MP4

حافظه رم: 2 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 16 گیگابایت

صفحه نمایش: 5 اینچ IPS LCD با کیفیت 720×1280 پیکسل و تراکم 294 پیکسل در هر اینچ

دوربین: اصلی 13 مگاپیکسل، جلو 5 مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید لالی پاپ 5.0.2

باتری: 2200 میلی آمپر

قیمت: 750 هزار تومان

گوشی دو سیم کارت

5- هوآوی هانر 6 (Huawei Honor 6)

پردازنده: هشت هسته ای HiSilicon Kirin 920 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز

واحد گرافیکی: Mali-T628 MP4

حافظه رم: 3 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 16 گیگابایت

صفحه نمایش: 5 اینچ IPS LCD با کیفیت 1080×1920 پیکسل و تراکم 445 پیکسل در هر اینچ

دوربین: اصلی 13 مگاپیکسل، جلو 5 مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید کیت کت 4.4.2

باتری: 3100 میلی آمپر

قیمت: 760 هزار تومان

گوشی دو سیم کارت

4- ال جی جی 3 استایلوس دی 690 (LG G3 Stylus D690)

پردازنده: چهار هسته ای Mediatek MT6582 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز

واحد گرافیکی: Mali-400MP2

حافظه رم: 1 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 8 گیگابایت

صفحه نمایش: 5.5 اینچ IPS LCD با کیفیت 540×960 پیکسل و تراکم 200 پیکسل در هر اینچ

دوربین: اصلی 13 مگاپیکسل، جلو 1.3 مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید کیت کت 4.4.2

باتری: 3000 میلی آمپر

قیمت: 870 هزار تومان

گوشی دو سیم کارت

3- سامسونگ گلکسی ای 7 (Samsung Galaxy E7)

پردازنده: چهار هسته ای Snapdragon 410 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز

واحد گرافیکی: Adreno 306

حافظه رم: 2 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 16 گیگابایت

صفحه نمایش: 5.5 اینچ SuperAMOLED با کیفیت 720×1280 پیکسل و تراکم 267 پیکسل در هر اینچ

دوربین: اصلی 13 مگاپیکسل، جلو 5 مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید کیت کت 4.4.4

باتری: 2950 میلی آمپر

قیمت: 870 هزار تومان

گوشی دو سیم کارت

2- اچ تی سی دیزایر 816 دوال (HTC Desire 816 Dual)

پردازنده: چهار هسته ای Snapdragon 400 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز

واحد گرافیکی: Adreno 305

حافظه رم: 1.5 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 8 گیگابایت

صفحه نمایش: 5.5 اینچ Super LCD با کیفیت 720×1280 پیکسل و تراکم 267 پیکسل در هر اینچ

دوربین: اصلی 13 مگاپیکسل، جلو 5 مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید کیت کت 4.4.2

باتری: 2600 میلی آمپر

قیمت: 920 هزار تومان

گوشی دو سیم کارت

1- سونی اکسپریا ام 4 آکوا دوال (Sony Xperia M4 Aqua Dual)

پردازنده: هشت هسته ای Snapdragon 615- چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.0 گیگاهرتز

واحد گرافیکی: Adreno 405

حافظه رم: 2 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 8 گیگابایت

صفحه نمایش: 5 اینچ IPS LCD با کیفیت 720×1280 پیکسل و تراکم 294 پیکسل در هر اینچ

دوربین: اصلی 13 مگاپیکسل، جلو 5 مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید لالی پاپ 5.0

باتری: 2400 میلی آمپر

قیمت: 970 هزار تومان

همین ابتدای مقاله شاید بد نباشه چارچوب مقالات کافه تکنولوژی بروزنت رو یکبار دیگه برای کاربرای عزیزی که به تازگی به ما پیوستن شرح بدیم تا باب آشنایی هم باز شه! مقالات کافه تکنولوژی روزهای یکشنبه در وب سایت بروزنت با هدف آموزش مباحث تکنولوژی به ساده ترین شکل و با زبان عامیانه منتشر میشن تا کاربرایی که ابهامی توی اصطلاحات و الفبای تکنولوژی براشون ایجاد شده یه مقدار به این مباحث مسلط تر بشن.

این هفته قصد داریم بهترین و بصرفه ترین گوشی هایی که قیمتی بین ۸۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارن رو بررسی کنیم و سعی کردیم از محصولات توی این رنج قیمت از برند های سامسونگ، الجی، سونی، اچ تی سی و هواوی هرکدوم یک گوشی رو بررسی کنیم; توجه داشته باشید که گوشی ها توی این مقاله به ترتیب اولویت و برتری بررسی شدن پس با بررسی بصرفه ترین گوشی از این برند ها مقاله کافه تکنولوژی این هفته رو شروع میکنیم; با ما همراه باشید.

ascend-g7-1

۱ – Huawei Ascend G7

قیمت تقریبی: ۹۰۰ تا ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

همونطور که میدونید کمپانی چینی هواوی از وقتی وارد بازار تلفن های هوشمند شد کار خودش رو خیلی جدی شروع کرد اما خیلی از کاربرا بخصوص کاربرای ایرانی هواوی رو جدی نمیگرفتن و با دید “گوشی چینی” بهش نگاه میکردن تا اینکه محصولاتی مثل Ascend p6 و Ascend p7 رو معرفی کرد; گوشی هایی باریک و ظریف که به بهترین و شکیل ترین حالت ممکن طراحی شده بودن و اگه یادتون باشه سر و صدای زیادی هم به پا کردن; هواوی الان یکی از جدی ترین رقبای کمپانی های بزرگ محسوب میشه که نسبت به خودش فروش بسیار فوق العاده ای هم تا حالا داشته پس لطفا با دید محصول چینی و اینجور مسائل بهش نگاه نکنید چون واقعا یکی از حرفه ای ترین هاست!

ascend-g7-4

طراحی

محصولی که از برند هواوی انتخاب کردیم با نام کامل Ascend G7 شناخته میشه و همونطور که در تصویر بالا میبینید طراحی منحصر بفرد و جذابی داره که حاشیه های بسیار باریک کنار نمایشگر، کادر های طراحی شده در قسمت بالا و پایین قاب پشتی و گوشه های خمیده چهار طرف بدنه میتونن اسند جی ۷ رو به یکی از زیباترین اسمارت فون های لیست امروزمون تبدیل کنن. جالبه بدونید که این گوشی فقط ۷٫۶ میلیمتر ضخامت داره و وزنش هم ۱۶۵ گرم اعلام شده.

سخت افزار

اسند جی ۷ از نظر سخت افزار میشه گفت چیزی از یک پرچمدار کم نداره! این گوشی به یه پردازنده ۴ هسته ای ۶۴ بیتی با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز مجهز شده که توی بعضی از سایت ها به اشتباه نوشته پردازنده ۴ هسته ای کوالکام اسنپدراگون توی این گوشی قرار گرفته در صورتی که به نقل از فون آرنا و وبسایت رسمی کمپانی هواوی، اسند جی ۷ به یه پردازنده با معماری ARM و صرفا با لایسنس ARM منتشر شده یعنی مدیاتک، کوالکام یا هر کمپانی دیگه ای هیچ دستکاری روی اون نداشتن! پس اسم کامل پردازنده این گوشی Quad ARM Cortex-A53 هست و کوالکام نقشی توی تولید اون نداشته.

پنل نمایشگر این گوشی خوشبختانه IPS هست تا بهترین کیفیت رنگ رو به کاربر نمایش بده و سایز اون هم ۵٫۵ اینچ با تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل بر اینچ اعلام شده; قابلیت دریافت چند لمس همزمان رو داره و ۱۶ میلیون رنگ رو هم میتونه تولید کنه پس خیالتون از بابت کیفیت نمایشگر و تولید رنگ ها کاملا راحت باشه.

حافظه داخلی اسند جی ۷ معادل ۱۶ گیگابایته که میتونید با کارت های حافظه جانبی MicroSD تا ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی اطلاعات رو افزایش بدید. فضای ۲ گیگابایتی RAM گوشی هم این اجازه رو بهتون میده که چندین برنامه رو بصورت همزمان اجرا کنید بصورتی که هیچ اختلالی توی کار همدیگه بوجود نیارن و مثلا براحتی در حالی که دارید موسیقی گوش میدید صفحات اینترنت رو هم مرور کنید و چند فایل رو هم روی دانلود گذاشته باشید و با این حال هیچ کندی یا لگی توی عملکرد گوشی مشاهده نخواهید کرد.

دوربین اسند جی ۷ یه سنسور ۱۳ مگاپیکسلی داره که میتونه با کیفیت فول اچ دی تصویربرداری کنه و قابلیت هایی مثل HDR، ثبت موقعیت مکانی و تشخیص لبخند هم جزو امکانات مسلّم دوربین اصلی این گوشی هستن. دوربین سلفی هم ۵ مگاپیکسله و برای تماس های تصویری یا ثبت عکس های سلفی میتونه مناسب باشه.

از جمله امکانات جانبی این گوشی هم میتونم به پشتیبانی از شبکه های پر سرعت ۳G و ۴G که الان توسط اپراتور های ایرانی هم ارائه میشن، امکان اتصال به GPS و GLONASS، بلوتوث نسخه ۴٫۰، پشتیبانی از اتصال به Wi-Fi و قابلیت برقراری ارتباط با NFC اشاره کنم; همونطور که میبینید این گوشی در مجموع سخت افزار بسیار خوبی داره و نسبت به قیمتش واقعا بصرفه و قابل قبوله.

به عنوان آخرین و یکی از مهم ترین قسمت های سخت افزار هم جالبه بدونید که باتری این گوشی ۳۰۰۰ mAh هست که مشابه این میزان باتری رو توی گوشی LG G2 دیده بودیم که پرچمدار کمپانی الجی محسوب میشد پس خیالتون از باتری راحت باشه که به این راحتیا خالی بشو نیست!

نرم افزار

اسند جی ۷ از نظر نرم افزاری هم چیزی از رقیباش کم نداره; سیستم عامل این گوشی اندروید هست و نسخه کیت کت ۴٫۴ هم بصورت پیش فرض روش نصب شده که برای اجرا کردن هر اپلیکیشن و بازی مناسبه و البته با توجه به تازه وارد بودن این گوشی و اینکه جدیدا هواوی داره کم کم برای محصولاتش آپدیت نرم افزاری میده احتمال داره براش اندروید ۵٫۰ هم عرضه بشه که البته هیچ قولی در رابطه با این موضوع نمیدم و صرفا یه حدس از طرف نویسنده بود!

رابط کاربری G7 هم مثل تمام محصولات هواوی Emotion UI هست که به نسخه ۳٫۰ آپدیت شده و کلی امکانات برای شخصی سازی تم گوشی بهتون میده. همونطور که میدونید رابط کاربری هواوی از نظر ظاهری یه چیزی مثل رابط کاربری گوشی های اپل با سیستم عامل iOS هست یعنی اپلیکیشن هایی که نصب میکنید همشون روی صفحه اصلی گوشی ریخته میشن و قسمتی به نام App Drawer مثل همه گوشی های اندرویدی ندارن! توی رابط کاربری مثلا TouchWiz که مال سامسونگه یا Optimus UI که متعلق به الجی هست، صفحه اصلی گوشیتون رو دارید که مثلا اپلیکیشن های ضروری رو توش قرار میدید و یه آیکون دارید که توی پایین صفحه معمولا وسط قرار داده میشه و وقتی روش کلیک کنید وارد App Drawer میشید که تمام اپلیکیشن هاتون اونجا هستن. توی رابط کاربری هواوی اون قسمت حذف شده و مثل iOS همه اپلیکیشن ها روی صفحه قرار دارن; البته اگه از این حالت خوشتون نمیاد میتونید از لانچر هایی مثل Go Launcher یا Nova Launcher استفاده کنید تا به راحتی تم ها یا پوسته های بسیار زیادی رو برای دانلود در اختیار داشته باشید و هرجور که خودتون دوست دارید لانچر و رابط کاربری رو شخصی سازی کنید.

نقاط قوت:

باتری عالی

پردازنده ۶۴ بیتی قدرتمند

طراحی ظاهری فوق العاده زیبا

پشتیبانی از اتصالات پر سرعت ۴G

فضای رم ۲ گیگابایتی

نقاظ ضعف:

نمایشگر میتونست بهتر و با کیفیت تر باشه

رابط کاربری نچندان جذاب هواوی

Sony-Xperia-T2-Ultra-0

۲ – Sony Xperia T2 Ultra Dual Sim

قیمت: ۸۱۰ تا ۹۸۰ هزار تومان

معمولا کم پیش میاد که یکی از محصولات سونی جزو گوشی های مقرون بصرفه قرار بگیره چون به خاطر امکانات جانبی مثل مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و اینجور مسائل قیمت های نجومی دارن که حداقل برای یکسال اول ارزش خرید ندارن و باید بزارید تا مقداری قیمتشون کاهش پیدا کنه تا یکم مقرون بصرفه تر بشن!

این گوشی که Xperia T2 Ultra نامگذاری شده یکی از محصولات ۲۰۱۴ کمپانی ژاپنی سونی هست که با ورودش زیاد مورد استقبال قرار نگرفت یعنی وقتی مشخصاتش روی کاغذ بود زیاد سر و صدا نکرد و نسبتا توی سکوت وارد شد اما وقتی که اولین تست ها از عملکردش ثبت شد خیلی سریع شهرت پیدا کرد و خلاصه که فروش خوبی رو رقم زد; حالا در ادامه مشخصاتش رو با جزئیات کامل بررسی میکنیم تا ثابت کنیم که لیاقت کسب جایگاه دوم رو توی این لیست داره!

Sony-Xperia-T2-Ultra-6

طراحی

سونی مثل همیشه سبک طراحی خاص خودش رو توی این گوشی هم پیاده کرده و یک گوشی مستطیل شکل با زاویه هایی که نمیشه گفت کاملا خمیده یا کاملا گوشه دار هستن طراحی کرده و در کل ظرافت خاصی به گوشی داده. دوربین اصلی یا پشتی گوشی به سقف بدنه چسبیده و بالاترین قسمت گوشی رو اشغال کرده که فلاش LED هم با یکم فاصله زیر لنز دوربین قرار گرفته و اصل ظرافت رو توی طراحی T2 Ultra به نحو احسن رعایت کرده.

برخلاف اکثر گوشی های میان رده سونی که حاشیه های کناری نمایشگر به شکل بسیار وحشتناکی طراحی میشن و خیلی ضخیم هستن این فبلت به لطف نمایشگر بزرگش و فضایی که در اختیار مهندس ها برای طراحی و قرار دادن سخت افزار مورد نیاز میده، حاشیه های نسبتا باریک و شیکی داره که این ایراد همیشگی رو هم از اسمارت فون های سونی ریشه کن کرده.

در نهایت ضخامت این گوشی ۷٫۶ میلیمتر هست و وزنش هم ۱۷۲ گرم اعلام شده که برای یه فبلت ۶ اینچی کاملا مناسب بنظر میرسه.

سخت افزار

تی ۲ اُلترا به یه پردازنده کاملا میان رده به نام کوالکام اسنپدراگون ۴۰۰ مجهز شده که چهار تا هسته داره و روی فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز تنظیم شده و شتاب دهنده گرافیکی هم مثل اکثر گوشی های میان رده Adreno 305 هست. تا اینجای کار با یه میان رده روبرو هستیم اما معنیش این نیست که سخت افزارش ضعیفه و مثلا نمیتونه بازی های روز دنیا رو اجرا کنه! اتفاقا خیالتون از این بابت راحت باشه چون پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰ امتحان خودش رو تا الان پس داده و برای اجرا بازی هایی مثل NFS Most Wanted یا GTA San Andreas به مشکل بر نخواهید خورد ( من Most Wanted رو روی galaxy s plus با پردازنده تک هسته ای ۱٫۴ گیگاهرتزی اجرا کردم(!!) پس خیالتون از بابت این پردازنده های مدرن راحت باشه!!)

این گوشی به نمایشگر ۶ اینچی با پنل IPS، تراکم پیکسلی ۲۴۵ پیکسل بر اینچ با قابلیت های چند لمسی و تولید ۱۶ میلیون رنگ مجهز شده که در نهایت یه صفحه غول پیکر رو با کیفیت نسبتا خوبی میتونید توی دستتون داشته باشید. تراکم پیکسلی T2 Ultra برای این رزولوشن خیلی قابل قبول نیست اما نه در حدی که بتونید پیکسل هاش رو با چشمتون بشمارید(!!) ولی خب میتونست بهتر هم باشه.

حافظه داخلی این گوشی ۸ گیگابایته که در نهایت چیزی حدود ۵ گیگابایت رو در اختیار شما میذاره و باقیش با فایل های سیستمی پر شده; فضای RAM گوشی ۱ گیگابایت هست که باز هم میتونست بهتر باشه اما نسبت به بقیه امکانات و پولی که دارید پرداخت میکنید واقعا مناسبه و قطعا برای باز کردن چند اپلیکیشن همزمان یا اجرا کردن هر برنامه ای که دانلود کنید امکان نداره به مشکل بخورید و تا حدی میشه گفت برای کارهای روزمره کاملا مناسبه! ناگفته نماند که حافظه گوشی رو هم میتونید تا ۳۲ گیگابایت با کارت های حافظه MicroSD افزایش بدید.

دوربین فبلت میان رده سونی ۱۳ مگاپیکسله که میتونه با کیفیت فول اچ دی یا ۱۰۸۰p تصویربرداری کنه و به امکاناتی مثل لرزشگیر دست، تشخیص چهره، ثبت موقعیت مکانی، HDR و پانوراما و فوکوس لمسی مجهز شده که از این نظر باز هم میشه گفت سونی عالی عمل کرده. دوربین سلفی هم که این روزها شدیدا محبوب شده توی این گوشی ۱٫۱ مگاپیکسل هست و با کیفیت اچ دی یا ۷۲۰p هم میتونه تصویر برداری کنه که توی این قسمت یه مقدار کم کاری شده و اگه طرفدار عکس های سلفی هستید قطعا دوربین ۱٫۱ مگاپیکسلی نمیتونه خیلی خوشحالتون کنه.

امکانات جانبی T2 Ultra عبارت از پشتیبانی دو سیم کارت همزمان فعال، قابلیت اتصال به شبکه ۳G و امکاناتی مثل GPS، بلوتوث نسخه ۴٫۰، پشتیبانی از میکرو USB نسخه ۲٫۰ و ارتباط از طریق NFC هستن که از همه نظر میتونه کار های روزمره کاربر رو راه بندازه.

یکی از قوی ترین و شاخص ترین بخش های این گوشی باتری عظیم الجثه ۳۰۰۰ mAh هست که در حالت مکالمه ۳G میتونه نهایتا ۲۴ ساعت در خدمت کاربر باشه که این زمان واقعا باور نکردنیه! به جرات میتونم بگم که T2 Ultra یکی از بهترین باتری های حال حاضر فبلت ها رو داره و همین مبحث میتونه محکم ترین دلیل برای انتخابش باشه!

نرم افزار

T2 Ultra اولین بار با اندروید ۴٫۳ عرضه شد که با دریافت دو آپدیت نرم افزاری تا الان به اندروید ۴٫۴٫۳ آپدیت شده و از اونجایی که متعلق به ماه ژانویه ۲۰۱۴ هست احتمال داره هنوز هم آپدیت هایی از طرف سونی براش عرضه بشه ولی خب تا الان هنوز صحبتی درباره این موضوع نشده.

نقاط قوت:

باتری فوق العاده قدرتمند

نمایشگر بزرگ ۶ اینچی

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی

طراحی زیبا و ضخامت و ابعاد مناسب

نقاط ضعف:

فضای RAM نسبتا کم ۱ گیگابایتی

حافظه داخلی ۸ گیگابایتی که ۵ گیگابایت در دسترس کاربر داره

تراکم پیکسلی متوسط نمایشگر

دوربین سلفی نسبتا ضعیف

HTC-Desire-816-0

۳ – HTC Desire 816 Dual

قیمت: ۸۳۰ تا ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان

تقریبا یک سال پیش کمپانی تایوانی HTC این گوشی یعنی Desire 816 رو در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۱۴ وارد بازار کرد که یکی از میان رده های فوق العاده محسوب میشه و در مقایسه با امکانات و ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاریش قیمت نسبتا مناسبی داره.

یکی از مسئولین همین کمپانی چند روز پیش اعلام کرد که تمرکز HTC در سال ۲۰۱۵ بیشتر روی محصولات میان رده معطوف میشه و از این سری محصولات مثل Desire 816 در ماه های آینده و احتمالا توی کنفرانس MWC بارسلون زیاد میبینیم پس اگه دوست دارید گوشیتون متعلق به سال ۲۰۱۵ باشه باید یکم صبر کنید اما در صورتی که این موضوع براتون اهمیتی نداره دیزایر ۸۱۶ میتونه یکی از بهترین میان رده های HTC باشه.

HTC-Desire-816-7

طراحی

فکر میکنم محصولات HTC هیچ نیازی به تعریف و تمجید برای طراحی بدنه و ظاهرشون ندارن چون همیشه فوق العاده بودن و به بهترین شکل طراحی و تولید شدن. رنگ بندی این گوشی که به مشکی، سفید و سورمه ای محدود میشه جلوه خاصی به طراحی بی نقصش میده و با اولین نگاه هوس خریدنش به سرتون میزنه!

البته یکی از نقص های فاحشی که همیشه توی محصولات HTC وجود داشته حاشیه های بسیار زیاد و ضخیم اطراف نمایشگر هست که گاهی اوقات واقعا آزار دهنده میشه; الان اگه به پایین نمایشگر دقت کنید یه حاشیه از جنس بدنه گوشی هست و بالاش دوباره یه حاشیه مشکی رنگ هست که کلمه “HTC” توش درج شده و دوباره بالای همین هم یه حاشیه مشکی هست که کلید های نرم افزاری Home و Back و این چیزا توش هستن که به نظر آزار دهنده میاد و بهتر بود HTC توی این قسمت یه تجدید نظر کوچیک میکرد.

دیزایر ۸۱۶ ضخامتی ۸ میلیمتری یا دقیق تر بگم ۷٫۹۹ میلیمتری داره که وزن نهاییش هم تقریبا ۱۶۵ گرم هست و همونطور که میبینید برای یه گوشی ۵٫۵ اینچی ابعاد کاملا مناسب و بجایی هستن.

سخت افزار

HTC Desire 816 Dual یکی از میان رده های مقرون بصرفه تایوانی الاصل هست که مثل Xperia T2 Ultra که در بالا توضیح دادم به پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰ چهار هسته ای مجهز شده ولی با این تفاوت که فرکانس پردازنده میان رده سونی ۱٫۴ گیگاهرتز و فرکانس میان رده تایوانی ۱٫۶ گیگاهرتز هست بنابراین پردازنده دیزایر ۸۱۶ یکم از فبلت سونی قوی تره. شتاب دهنده گرافیکی هم که مثل تمام میان رده های بازار Adreno 305 انتخاب شده که مجموع سخت افزار این گوشی برای انجام کارهای روزانه، بازی کردن و مرورگری اینترنت یا هر کار طبیعی دیگه ای کاملا عالیه و هیچ جای نگرانی نداره.

نمایشگر ۵٫۵ اینچی دیزایر ۸۱۶ از پنل S-LCD 2 یا Super LCD 2 استفاده میکنه که برای نمایش رنگ ها و کارهایی از این قبیل خیلی خوب عمل میکنه که امکانات جانبی مثل قابلیت تولید ۱۶ میلیون رنگ، دریافت چند لمس همزمان و تاچ بسیار حساس داره که در نهایت میتونه تصاویر رو با کیفیت اچ دی ۷۲۰p و تراکم پیکسلی ۲۶۷ppi نمایش بده.

حافظه داخلی این گوشی ۸ گیگابایته که میتونید به وسیله کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت این فضا رو ارتقا بدید; فضای RAM این دستگاه تقریبا ۱٫۵ گیگابایته که از این نظر به ایکسپریا T2 Ultra برتری داره و نقص فضای رم کم در اون گوشی رو توی دیزایر ۸۱۶ برطرف کرده پس میتونید با خیال راحت چند اپلیکیشن رو همزمان اجرا کنید و همه رو در پس زمینه گوشی خودتون در حالت استندبای یا در حال کار رها کنید و هیچ مشکلی برای عملکرد دیزایر ۸۱۶ پیش نیاد.

دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسله که با کیفیت فول اچ دی تصویر برداری میکنه و قابلیت هایی مثل HDR، تشخیص چهره، ثبت موقعیت مکانی، فوکوس لمسی و تشخیص لبخند رو تماما شامل میشه. دوربین سلفی ۸۱۶ هم ۵ مگاپیکسله که برای علاقمندان به عکسای سلفی هم کاملا مناسبه.

امکانات جانبی این گوشی هم شامل پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان فعال، اتصالات ۳G، بلوتوث نسخه ۴٫۰، رابط میکرو USB 2.0 و GPS هستن که جای خالی NFC و پشتیبانی از اتصالات پر سرعت ۴G شدیدا توی دیزایر ۸۱۶ حس میشه.

باتری این گوشی ۲۶۰۰mAh هست که با استفاده عادی و ترکیبی مثل بازی، موسیقی، تماشای فیلم و مرور اینترنت میتونه در نهایت ۱ روز کامل دوام بیاره که بعد از یک روز قطعا باید اون رو به شارژ بزنید; باتری این گوشی نسبت به قیمتش قابل قبول هست اما خب نسبت به باتری ۳۰۰۰mAh ایکسپریا تی ۲ الترا حرفی برای گفتن نداره و اگه باتری ایکسپریا فوق العاده باشه عملکرد باتری دیزایر ۸۱۶ رو میشه “خوب” دونست. به هر حال برای استفاده عادی و روزانه مناسبه و ازش نا امید نمیشید.

نرم افزار

همونطور که میدونید سیستم عامل میان رده HTC اندروید هست و آخرین آپدیتی که براش اومده به نسخه ۴٫۴٫۲ کیت کت ارتقاش داده; با این نسخه از اندروید هر کاری که بخواید میتونید بکنید و تقریبا به هیچ نرم افزاری “نه” نمیگه تا پا به پای خواسته های شما جلو بیاد! رابط کاربری اختصاصی HTC که با نام Sense UI شناخته میشه توی این گوشی به نسخه ۵٫۵ ارتقا پیدا کرده و میتونید از امکانات بی پایانش استفاده کافی رو ببرید.

نقاط قوت:

فضای رم ۱٫۵ گیگابایتی

دوربین اصلی ۱۳ و سلفی ۵ مگاپیکسلی با تصویربرداری فول اچ دی

طراحی ظاهری زیبا و چشم نواز

نمایشگر بزرگ ۵٫۵ اینچی

عملکرد نسبتا خوب باتری

پشتیبانی از کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت

نقاط ضعف:

کیفیت متوسط نمایشگر

جنس نچندان خوب قاب پشتی بدنه

حافظه داخلی ۸ گیگابایتی

Samsung-Galaxy-E5-0

۴ – Samsung Galaxy E5 SM-E500H

قیمت: ۹۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان

صحبت درباره محصولات سامسونگ زیاده! فراز و نشیب هایی که در چند وقت اخیر این کمپانی متحمل شده فشار بسیار زیادی بهش وارد کرده و به همین دلیل سیاست افزایش تنوع در محصولات و تولید سری های جدیدی از گلکسی رو در پیش گرفت که این سری Galaxy E هم یکی از ابتکارات جدید سامسونگ محسوب میشه!

Samsung-Galaxy-E5-3

طراحی

قطعا یکی از ضعیف ترین بخش های محصولات سامسونگ قسمت طراحی اسمارت فون هاش هست که هیچ وقت توی این زمینه حرفی برای گفتن نداشته بخصوص سری گلکسی اس که جزو ضعیف ترین طراحی های سال های اخیر بودن و سری های ضعیف و میان رده J و U که کلا نمیشه دربارشون حرف زد چون گوشی های ۱ میلیونی با ۳۰۰ هزار تومانیش از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارن و به اندازه ای که پول میدی به هیچ وجه آش نمیخوری(!!) و این موضوع با معرفی گلکسی اس ۵ بالا گرفت تا جایی که سامسونگ به حدی توی سود فروشش سقوط کرد که باید به فکر چاره میفتاد و سری های گلکسی J، U، A، E و گرند ها جزو لیست چاره های سامسونگ محسوب میشن که فعلا نتونستن دردی ازش دوا کنن و به گفته بعضی کارشناس های تکنولوژی کمپانی سامسونگ یا مثل بلک بری و نوکیا سقوط میکنه و هیچوقت نمیتونه بالا بیاد یا اینکه حداقل تا دو سال دیگه باید این رکود رو تحمل کنه و بعد از اون شاید دوباره بتونه کم کم ابهت گذشتش رو بدست بیاره.( باز نگید من دشمن سامسونگ هستم چون تا اینجا هیچ تحلیلی نکردم، تماما صحبت کارشناس ها و بازگو کردن تاریخ این کمپانی بود، حرفی از خودم نزدم!)

همونطور که توی تصاویر میبینید دکمه فیزیکی Home توی این محصول مثل نسل های گذشته گوشی های سامسونگ حفظ شده و حاشیه های اطراف نمایشگر هم کاهش محسوسی داشتن که ظاهر این گوشی رو جذاب تر میکنه. نوار فلزی کشیده شده دور این گوشی یجور اصالت بهش داده تا از محصولات پلاستیکی قدیمی سامسونگ یکم فاصله بگیره; اما قسمت قاب پشتی Galaxy E5 واقعا حرفی برای گفتن نداره و همرده با گوشی های ۳۰۰ هزار تومانی همین کمپانی هست; کاملا صاف و ساده طراحی شده و چیز خاصی نمیشه دربارش گفت ولی بهرحال طراحی کلی این گوشی نسبت به محصولات سال های گذشته سامسونگ مقداری بهتر شده و نشون میده که بالاخره مسئولین سامسونگ دارن به نظر کاربراشون احترام میزارن.

سخت افزار

اول یه توضیح بدم که پردازنده های اسنپدراگون ۴۱۰ با دو مدل تولید شدن که یکی ۶۴ بیتی و یکی ۳۲ بیتی هست و برپایه هسته هایی با معماری ARM و طراحی Cortex-A53 تولید میشن که به گفته وب سایت رسمی ARM هسته های Cortex-A53 هم معماری های ۶۴ بیتی و ۳۲ بیتی رو پوشش میدن که در این صورت هیچ تصمیمی نمیشه درباره ۶۴ یا ۳۲ بیتی بودن پردازنده این گوشی گرفت مگر اینکه خود سامسونگ گفته باشه! توی وب سایت رسمی سامسونگ هیچ صحبتی از ۶۴ بیتی بودن پردازنده نشده و صرفا از عبارت “پردازنده ۴ هسته ای” استفاده شده اما وب سایت های خبری معتبر از جمله GSM Arena و SamMobile اعلام کردن که پردازنده Galaxy E5 قطعا ۶۴ بیتیه که در این صورت ما هم بنا رو به ۶۴ بیتی بودن میزاریم که روی فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز تنظیم شده و عملکرد بسیار خوب و قدرتمندی رو میتونه از خودش بجا بذاره. شتاب دهنده گرافیکی این پردازنده Adreno 306 هست که در مجموع براحتی میتونه از پس بازی های سنگین و اعمال پیچیده بر بیاد پس خیالتون از این بابت کاملا راحت باشه.

نمایشگر ۵ اینچی این گوشی به یه پنل Super AMOLED HD مجهز شده که به اندازه کافی توی نمایش رنگ ها معروف هست که دیگه احتیاجی به توضیح اضافه نداشته باشه. تراکم پیکسلی نمایشگر Galaxy E5 حدودا ۲۹۴ پیکسل بر اینچه و قابلیت پشتیبانی از چند لمس و تولید ۱۶ میلیون رنگ رو هم داره که در مجموع یه نمایشگر عالی با کیفیت فوق العاده نسبت به این قیمت رو رقم میزنه.

حافظه داخلی گلکسی E5 16 گیگابایته که به وسیله کارت حافظه میتونید تا ۶۴ گیگابایت فضای مورد نیازتون رو افزایش بدید. فضای رم ۱٫۵ گیگابایتی این گوشی مشابه دیزایر ۸۱۶ میتونه بهترین عملکرد رو برای کاربر داشته باشه و براحتی چندین اپلیکیشن رو بدون هیچ لگ یا کندی اجرا کنه.

یکی از ضعف های گلکسی E5 که باعث شد جایگاه چهارم بهش اختصاص داده بشه دوربین ۸ مگاپیکسلی این گوشی هست که نسبت به دوربین های ۱۳ مگاپیکسلی رقبا یکم ضعیف تره و میتونست توی این زمینه بهتر عمل کنه اما قابلیت هایی مثل تشخیص چهره، ثبت موقعیت مکانی، HDR، پانوراما، تشخیص لبخند و فوکوس لمسی رو شامل میشه که از این نظر امکانات خوبی رو در مقایسه با سنسور ۸ مگاپیکسلیش ارائه میده. این گوشی اتفاقا برای طرفدارای عکاسی سلفی هم خیلی خوبه و با دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفیش میتونه نیاز های علاقمندای عکاسی سلفی رو جوابگو باشه.

Galaxy E5 از امکانات مشابه دیزایر ۸۱۶ مثل پشتیبانی از اتصالات ۳G، بلوتوث نسخه ۴٫۰، پشتیبانی از GPS و GLONASS، میکرو USB 2.0 و Wi-Fi برخورداره که باز هم جای خالی اتصالات ۴G و NFC در این گوشی احساس میشه.

باتری ۲۴۰۰mAh گوشی میتونه تا یک روز جوابگوی کارهای ترکیبی مثل موسیقی، بازی و نمایش فیلم باشه که از این نظر مناسب عمل کرده و تنها نقطه ضعف باتری رو میشه غیر قابل تعویض بودنش عنوان کرد که بدلیل استفاده از تکنولوژی لیتیوم پلیمر برای ساخت باتری نمیشه درب پشتی گوشی رو جدا یا باتری رو بصورت دستی تعویض کرد و در صورت نیاز حتما باید به متخصص این کار مراجعه بشه.

نرم افزار

میان رده ۶۴ بیتی سامسونگ بصورت پیش فرض از اندروید نسخه ۴٫۴٫۴ کیت کت استفاده میکنه و به آخرین نسخه رابط کابری سامسونگ یعنی TouchWiz مجهز شده تا از بابت نصب و استفاده از هر اپلیکیشن دلخواهی آسوده خاطر باشید.

یکی دیگه از امکانات نرم افزاری مهم این گوشی قابلیت UPSM یا Ultra-Power-Saving-Mode هست که جزو دسته امکانات اختصاصی سامسونگ برای ذخیره باتری در صورت کمبود شارژه که در مواقع ضروری خیلی میتونه بابت ذخیره باتری به کاربر کمک کنه.

نقاط قوت:

نمایشگری با رزولوشن و کیفیت عالی

فضای رم ۱٫۵ گیگابایتی

دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی

پردازنده ۶۴ بیتی

امکانات نرم افزاری فراوان رابط کاربری TouchWiz

نقاط ضعف:

عدم پشتیبانی از ۴G و NFC

دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی

طراحی ظاهری تکراری

LG-G3-s-0

۵ – LG G3 Beat Dual

قیمت: ۸۵۰ تا ۸۹۰ هزار تومان

کمپانی الجی با تولید LG G2 به بازار بخصوص کاربر ایرانی شناسونده شد و طرفدارای زیادی هم توی زمینه اسمارت فون ها کسب کرد; بعد از LG G2 بالاخره کاربرا اخبار الجی رو دنبال میکنن و مثلا الان برای ورود الجی جی ۴ تعداد زیادی از کاربرا در ایران و سراسر دنیا هیجان زده هستن و با تلاش های بی وقفه مسئولین و سیاست گذاری های درستی که داشتن بالاخره تونستن کاربر ها رو مشتاق به خرید محصولاتشون بکنن.

الجی جی ۳ پرچمدار سال ۲۰۱۴ این کمپانی بود که معمولا با حاشیه صفحه بسیار کم و نمایشگر QHD شناخته میشه چون اولین محصولی بود که به نمایشگری با این کیفیت مجهز شد و جی ۴ هم که احتمالا نمایشگری با کیفیت ۳K داشته باشه; به هر حال الجی جی ۳ با استقبال بی نظیر کاربر ها و خریدار ها مواجه شد که برای پاسخ به این نیاز مهندسای الجی نسخه های ضعیف شده ای از این گوشی رو هم با نام های LG G3 Stylus، LG G3 Beat یا LG G3 S تولید کردن تا کاربرایی که توانایی خرید و پرداخت هزینه جی ۳ رو ندارن حداقل یه گوشی ضعیف تر با طراحی مشابه اون داشته باشن که LG G3 Beat دقیقا یکی از همین گوشی هاست.

LG-G3-s-2

طراحی

همونطور که میدونید وقتی الجی جی ۲ معرفی شد دیدیم که دکمه های ولوم و پاور پشت گوشی قرار دارن تا حاشیه های نمایشگر رو بتونن کاهش بدن که G3 Beat هم دقیقا به همین شکل طراحی شده و این دکمه ها زیر لنز دوربین قرار گرفتن و برای کار باهاشون باید انگشتتون رو پشت دستگاه ببرید که بعد از چند روز به این موضوع عادت میکنید.

این گوشی با رنگ های سفید و خاکستری و طلایی تولید شده که تنوع خوبی به جلوه ظاهری بدنه داده و تنها اشکالش توی بخش طراحی ظاهری به ضخامت ۱۰٫۳ میلیمتریش مربوط میشه که برای یه گوشی هوشمند یکم ضخیم بنظر میاد و گوشی های رقیب ضخامت های کمتری دارن. وزن نهایی G3 Beat تقریبا ۱۳۴ گرم هست که با توجه به امکاناتش وزن معقولی میتونه باشه.

سخت افزار

پردازنده این میان رده کوالکام اسنپدراگون ۴۰۰ چهار هسته ای هست که روی فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز قفل شده و از شتاب دهنده گرافیکی Adreno 305 براش استفاده شده که درست همرده رقیباش هست و کارهای مشابهی که اون ها قادر به انجام دادنش هستن رو میتونه به راحتی انجام بده.

نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت اچ دی ۷۲۰p و تراکم پیکسلی ۲۹۴ppi از امکانات تصویری G3 بیت هستن که توانایی تولید ۱۶ میلیون رنگ و لمس چند نقطه همزمان رو هم داره; پنل بکار رفته برای این نمایشگر از نوع IPS هست تا خیال کاربر رو از نظر دقت رنگ و شفافیت تصویر راحت کنه.

یکی از ضعف های این گوشی حافظه داخلی نسبتا کم ۸ گیگابایتیه که میتونه با کارت حافظه تا ۶۴ گیگابایت ارتقا پیدا کنه. فضای اختصاص داده شده به RAM جی ۳ Beat یک گیگابایت هست که از پس تمام کار های روزانتون بر میاد اما خب میتونست بیشتر هم باشه.

دوربین اصلی G3 Beat مثل رقیبش گلکسی E5 8 مگاپیکسله که قابلیت تصویربرداری فول اچ دی ۱۰۸۰p داره و تمام امکانات یه دوربین نسبتا خوب مثل HDR، تشخیص لبخند و چهره، فوکوس لمسی و ثبت موقعیت مکانی تصویر رو داره. دوربین سلفی این دستگاه هم ۱٫۳ مگاپیکسله که احتمالا نمیتونه علاقمند های ثبت تصاویر سلفی رو راضی نگه داره اما برای کار های ساده و نچندان ضروری میتونه جوابگوی نیاز های کاربر باشه.

LG G3 Beat مجهز به امکانات جانبی مثل پشتیبانی از دو سیم کارت، شبکه ۳G، بلوتوث نسخه ۴٫۰، میکرو یو اس بی نسخه ۲٫۰، جی پی اس و GLONASS و Wi-Fi رو داره که باز هم کمبود پشتیبانی از شبکه ۴G و NFC در این گوشی حس میشه.

باتری میان رده الجی ۲۵۴۰mAh هست که با استفاده ترکیبی میتونه تقریبا یک روز کامل رو برای کاربر شارژدهی کنه.

نرم افزار

الجی جی ۳ بیت به سیستم عامل اندروید نسخه کیت کت ۴٫۴٫۲ مجهز شده و و دنیایی از امکانات رو با رابط کاربری اختصاصی الجی یعنی Optimus UI بهتون هدیه میده.

یکی از مهمترین امکانات نرم افزاری این گوشی قابلیت Knock Code هست که اولین بار توسط الجی رونمایی شد و عملکرد این شکله که برای باز کردن قفل گوشی لازم نیست از رمز، Pattern یا هر قفل و Lock استفاده کنید بلکه کافیه چهار نقطه از نمایشگر رو تعین کنید و برای روشن شدن صفحه اون چهار نقطه رو به ترتیب و پشت سر هم لمس کنید تا گوشی باز بشه و به این شکل امنیت بسیار بالایی رو به قفل گوشیتون میده.

نقاط قوت:

نمایشگر با کیفیت

باتری خوب

طراحی ظاهری فوق العاده

پشتیبانی از کارت حافظه تا ۶۴ گیگابایت

نقاط ضعف:

فضای رم ۱ گیگابایتی

حافظه داخلی ۸ گیگابایتی

دوربین سلفی ضعیف

ضخامت نسبتا زیاد ۱۰٫۳ میلیمتری

مدتی است که در وب‌سایت زاناتک اقدام به معرفی بهترین اسمارت فون‌های بازار در رنج‌های قیمتی متفاوت می‌کنیم. پیش‌تر بهترین‌ها در رنج‌های قیمتی زیر 600 هزار تومان و یک تا یک میلیون 400 هزار تومان را برای شما خوبان معرفی کرده‌ایم و این بار تصمیم گرفتیم تا نگاهی هم به میانه‌های بازار بیندازیم و بهترین اسمارت فون‌ها در رنج قیمتی 600 هزار تا یک میلیون تومان را معرفی کنیم. پس اگر قصد خرید مدلی در این رنج قیمتی را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

سامسونگ گلکسی ای 5 (Samsung Galaxy A5)

Galaxy A5 Preview Zanatech (6)

یکی از بهترین‌های سامسونگ در این رنج، گلکسی A5 نام دارد. این مدل همچون سایر کهکشانی‌های سری A از بدنه فلزی بهره‌مند است و از همان زبان طراحی خاص سامسونگ نیز سود می‌برد. نمایشگر 5 اینچی مجهز به گوریلا گلس 4، پردازنده اسنپدراگون 410 به همراه دو گیگابایت رم و دوربینی 13 مگاپیکسلی دست به دست هم داده‌اند و یکی از بهترین میان رده‌های بازار را تشکیل داده‌اند.

مزایا

  • طراحی شیک و جوان پسند با ضخامت 6.7 میلی‌متری
  • نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت مطلوب
  • دوربین 13مگاپیکسلی
  • دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی
  • سخت افزار قدرتمند

معایب

  • شارژ دهی باتری راضی کننده نیست
قیمت: 950 هزار تومان

مطلب مرتبط: نگاهی نزدیک به سامسونگ گلکسی A5

نوکیا لومیا 735 (Nokia Lumia 735)

Nokia Lumia 735

نوکیا در دنیای اسمارت فون‌ها آخرین حرفش را با معرفی لومیا 735 و لومیا 830 زد. لومیا 735 یک اسمارت فون زیبا با رنگ بندی شاد و متنوع است که از نمایشگر 4.7 اینچی بسیار باکیفیتی سود می‌برد. پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون 400 به همراه یک گیگابایت رم سخت افزار این مدل را تشکیل می‌دهند. لومیا 735 دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر خود است که آن را به یک مدل مناسب برای عکس برداری به صورت سلفی تبدیل کرده است.

مزایا

  • طراحی خاص با رنگ‌بندی متنوع
  • نمایشگر 4.7 اینچی با کیفیت مطلوب
  • مناسب برای عکس‌برداری سلفی
  • ویندوزفون 8.1 قابل ارتقا به ویندوز 10
  • پشتیبانی از شارژر بی‌سیم

معایب

  • شارژ دهی باتری راضی کننده نیست
قیمت: 850 هزار تومان

اچ‌تی‌سی دیزایر 820 (HTC Desire 820)

HTC Desire 820

دیزایر ۸۲۰ یک اسمارت فون خاص از سوی کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی است که در دسته فبلت‌ها قرار می‌گیرد چرا که به نمایشگری 5.5 اینچی مجهز است. این مدل از پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون 615 سود می‌برد و به 2 گیگابایت رم نیز مجهز شده تا رسما با مدلی قدرتمند رو به رو باشیم. با اینکه دیزایر 820 از همان زبان طراحی خاص اچ‌تی‌سی سود می‌برد اما جنس بدنه آن پلاستیکی است. ناگفته نماند که کیفیت و بلندی صدای اسپیکرهای آن در نوع خود بی‌نظیر است.

مزایا

  • نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی با کیفیت مطلوب
  • دوربین 13 مگاپیکسلی
  • سخت افزار قدرتمند
  • اسپیکرهای فوق‌العاده
  • مناسب برای عکس‌برداری سلفی

معایب

  • بدنه پلاستیکی نه چندان با کیفیت
قیمت: 920 هزار تومان

مطلب مرتبط: نمودار قیمت دیزایر 820 تا اسفند ماه 93

سونی اکسپریا سی 3 (Sony Xperia C3)

Sony-Xperia-C3

اکسپریا C3 را می‌توان تحولی در دنیای عکس‌برداری به صورت سلفی دانست. این مدل علاوه بر قابلیت‌های خوب خودش نظیر پردازنده اسنپدراگون 400 با رم یک گیگابایتی، به یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکس برداری به صورت سلفی نیز مجهز شده است. جالب است بدانید که دوربین جلوی این دستگاه همراه به یک فلاش LED است تا در تاریکی نیز سلفی‌های خوبی را ثبت کند. نمایشگر این مدل نیز 5.5 اینچی بوده و از فناوری‌ّهای اختصاصی سونی هم بهره‌مند است.

مزایا

  • نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی با کیفیت مطلوب
  • دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی همراه با فلاش
  • سخت افزار ۴ هسته‌ای قدرتمند
  • طراحی زیبا

معایب

  • وزن بالا
قیمت: 920 هزار تومان

مطلب مرتبط: نمودار قیمت اکسپریا C3 تا اسفند ماه 93

هواوی اسند پی 7 (Huawei Ascend P7)

huawei-ascend-p7-review

اسند P7 از هواوی یک اسمارت‌فون استایلیش است که با ظاهر زیبا و ضخامت 6.5 میلی‌متری‌اش دل هر خریداری را می‌رباید. این مدل به پردازنده اختصاصی خود هواوی مجهز شده و می‌توان به آن برچسب نسبتا قدرتمند را زد. دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و یک نمونه 8 مگاپیکسلی برای عکس‌برداری به صورت سلفی نیز از دیگر مشخصات این مدل زیبا روی هستند.

مزایا

  • نمایشگر 5 اینچی با کیفیت مطلوب
  • دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی
  • طراحی فوق‌العاده زیبا

معایب

  • بیش از حد داغ می‌شود
قیمت: 900 هزار تومان

مطلب مرتبط: نمودار قیمت اسند P7 تا بهمن ماه 93

ال‌جی جی 3 استایلوس (LG G3 Stylus)

LG-G3-Stylus

جی ۳ استایلوس مدلی هم شکل و هم اندازه پرچمدار این روزهای ال‌جی یعنی جی 3 است با این تفاوت که از لحاظ سخت افزاری در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. این مدل دارای یک قلم کاربردی است که آن را متفاوت‌تر از سایر مدل‌های هم رده خودش می‌کند. جی ۳ استایلوس از پردازنده 4 هسته‌ای مدیاتک به همراه یک گیگابایت رم و دوربینی 13 مگاپیکسلی نیز سود می‌برد. ناگفته نماند که از نظر شارژدهی نیز در رده بالایی قرار می گیرد.

مزایا

  • نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی
  • دوربین 13 مگاپیکسلی
  • سخت افزار ۴ هسته‌ای قدرتمند
  • طراحی زیبا و متفاوت
  • مجهز به قلم کاربردی

معایب

  • وزن بالا
قیمت: 780 هزار تومان
ضمناً گوشی های تکراری برای تاکید است!
ال جی جی ۲ مینی یکی از گوشی‌های متوسط و خوب بازار است که نسبت به برچسب قیمتی خود، امکانات مناسبی را به کاربرش عرضه می‌کند. این گوشی که در بین سری جدید گوشی‌ها ال جی در سال جدید به بازار عرضه شده است، از نمایشگری ۴٫۷ اینچی با کیفیت بهره می‌گیرد، طراحی خوبی داشته ، دوبین خوبی نیز داراست و البته دوسیم کارته نیز است. این گوشی در حدود ۸۲۰ هزار تومان با گارانتی اصلی، قیمت گذاری شده است.

چرا بخریم؟

  • نمایشگر با ابعاد مناسب
  • دوربین خوب با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی
  • پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام
  • دوسیم کارته
  • قابلیت ناک‌کد

چرا نخریم؟

  • حافظه داخلی نسبتا کم
  • جنس بدنه پلاستیکی

هواوی پی ۶، با قیمت حدود ۸۷۰ هزار تومان

aaa (5)بین محصولات هواوی، مدل خیلی گران قیمتی نیست و باید گفت همین پی ۶ یک از گران قیمت ترین گوشی های هواوی است! دستگاهی باریک، شیک و دوست داشتنی که ظاهرش هر خریداری را جذب خود کرده و وی را وادار می‌سازد تا در حدود ۱ میلیون تومان برای داشتنش هزینه کند.این گوشی با ظاهر و امکانات خوبش برای آنان که دنبال گوشی زیبا و خوب هستند، بسیار مناسب است.

چرا بخرم؟

  • ضخامت ۶٫۲ میلی متری
  • صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی با کیفیت اچ دی و چگالی پیکسلی ppi 312
  • پردازنده ۴ هسته‌ای
  • اندروید ۴٫۲
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی با ضبط فول اچ دی
  • برنامه رایگان آفیس سوییت
  • طراحی بسیار شیک و باریک
  • دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی
  • نمایشگر با کیفیت

چرا نخرم؟

  • باتری نه چندان قوی
  • مورد پسند نبودن رابط کاربری اموشن برای همه
  • در اجرای برنامه‌های سنگین داغ می‌کند
  • چیپست ساخت هواوی که چندان قوی نیست

نوکیا لومیا۹۲۵، با قیمت حدود ۹۸۰ هزار تومان

aaa (4)

لومیا ۹۲۵ که قبلا پرچمدار نوکیا نیز بود، همچنان یک گزینه دوست داشتنی به شمار ‌می‌رود، که با طراحی زیبا و دوربین باتری قوی برای کسانی که گوشی با سیستم عامل ویندوز فون می خواهند بسیار مناسب است اما هنوز هم یکی از دوربین‌های قدرتمند ۸ مگاپیکسلی با ضبط فول اچ دی را دارد.

چرا بخریم؟

  • دوام بالای باتری
  • طراحی زیبا و قاب های رنگارنگ
  • سخت افزار قوی و قابل آپدیت به ویندوز فون ۸٫۱
  • دوربین قوی

چرا نخریم!

  • کمی قدیمی شده!

اچ‌تی‌سی دیزایر ۷۰۰ دوآل، با قیمت حدود ۹۵۰ هزار تومان

aaa (3)

یکی از محصولات جدید اچ‌تی‌سی که از نمایشگر بزرگ ۵ اینچی بهره برده و قادر به پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان است. ظاهر این دستگاه هم بسیار شیک بوده و از اسپیکرهای استریو در بالا و پایین نمایشگر بهره می‌گیرد. از مزایای اصلی آن می‌توان به داشتن طراحی عالی، با اسپیکرهایی توانمند اشاره کرد که می تواند برای کسانی که گوشی با ظاهر مناسب و اسپیکر قوی میخواهند مناسب باشد! دیزایر ۷۰۰ کمی بیشتر از ۱ میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

چرا بخرم؟

  • طراحی مناسب و شکیل
  • پردازنده چهار هسته‌ای
  • دوسیم کارته
  • کارایی خوب و رابط زیبای سنس
  • دوربین و اسپیکر های خوب

چرا نخرم؟

  • وضوح تصویر WVGA
  • قیمت بالاتر در مقایسه با رقبای هم رده

هوآوی آنر ۳ ایکس، با قیمت حدود ۸۵۰ هزار تومان

aaa (2)

در بین محصولات هوآوی، گوشی آنر ۳ ایکس، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به سایز نمایشگر در کنار توانایی پشتیبانی از ۲ سیم کارت، اهمیت زیادی می‌دهند. آنر ۳ ایکس، یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی باکیفیت دارد و با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خود، قادر است به صورت فول اچ‌دی فیلم‌برداری کند. قیمت این گوشی خوب در حدود ۸۵۰ هزار تومان است.

چرا بخریم؟

  • نمایشگر ۵٫۵ اینچی
  • دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی قوی، با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی
  • پشتیبانی هم زمان از دو سیم کارت
  • امکانات نرم افزاری خوب
  • سخت افزار قوی

چرا نخریم؟

  • باتری، کمی ضعیف است.




[ بازدید : 248 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 16 فروردين 1395 ] [ 21:36 ] [ امیرحسن محمدنژاد ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]